Over ons


Adriaan Pals, oprichter en directeur van 24/7 Verzekeringen: “De eerste verzekering verkocht ik aan mijzelf

Mijn eerste overeenkomst was een autoverzekering die ik aan mijzelf verkocht,” aldus Adriaan Pals, oprichter en directeur van 24/7 Verzekeringen. De klantenkring werd al snel uitgebreid met moeder, broer en vrienden, in het begin vooral pro deo: “Vóór mijn periode bij 24/7 Verzekeringen vulde ik al een paar honderd belastingaangiftes per jaar in. Vaak voor een koffie en een koek. Het was een ideale manier om alvast te investeren in mijn bedrijf.”

Ondernemen

Die investering betaalt zich in 2005 terug. In dat jaar beëindigt Adriaan Pals zijn baan en begint samen met een compagnon zijn eigen financieel adviesbureau. Daarmee wordt een droom werkelijkheid: Het ondernemerschap. Op weg naar die droom komt daar nog een ambitie bij: mensen verder helpen.

Stropdas

Voorafgaand aan de start van 24/7 Verzekeringen heeft Adriaan een aanzienlijk traject afgelegd. Een weg die onder meer langs de havo, een aantal technische vakopleidingen, een job als bromfietsmonteur en later chef werkplaats leidt. Pals loopt op dat moment tegen zijn plafond aan en zoekt naar wegen om zijn grenzen te verleggen. “Ik wilde op dat moment vertegenwoordiger worden, compleet met stropdas en een leaseauto,” vertelt hij glimlachend.

De financiële wereld

Uiteindelijk belandt Pals via een kennis in de wereld van het financiële advies. Het kwartje valt. Hij gaat avondopleidingen volgen. Hij behaalt de vereiste papieren en maakt zich vervolgens bij een assurantiekantoor het vak eigen. Geen HEAO of universitaire opleiding voor Pals. Liever de school des levens. Als buitendienstmedewerker bij een assurantiekantoor lag de focus heel sterk op het verkopen van producten. Dat begon me snel tegen te staan. Ik wilde mensen echt verder helpen door ze een persoonlijk financieel advies te geven, gericht op hun specifieke situatie. Dat betekent dat je wel eens een bepaald product niet verkoopt.”

Een les in nederigheid

De grondlegger van 24/7 Verzekeringen gunt zichzelf een half jaar voorbereidingstijd en springt vervolgens in het diepe. “Er was destijds geen geld voor dure marketingcampagnes. Veel ging via mond-tot-mondreclame. Maar in die periode haalde ik wél de grootste klanten binnen. Het was een lesje in nederigheid. Het maakte me duidelijk dat materialisme heel betrekkelijk is en dat je moet waarmaken wat je belooft. Het sterkte me bovendien in de gedachte dat ik mensen echt verder wil helpen. Niet alleen door ze een gericht advies te geven dat leidt tot de keuze voor juiste product, maar ook door hen tips en handvaten te geven waarmee ze onder andere hun financiële huishouding beter kunnen inrichten.”

Vertrouwen

Pals heeft gemerkt dat mensen sinds het uitbreken van de financiële crisis extra wantrouwig zijn geworden richting vertegenwoordigers van de financiële wereld, dus ook adviseurs. Voor hem de bevestiging dat je moet blijven investeren in vertrouwen. “Het komt wel eens voor dat een klant zelf aanstuurt op de aankoop van een bepaald product en dat ik dat vanwege zijn specifieke situatie sterk afraad. Wanneer ik mijn werk goed doe, betaalt dat zich uit in positieve resultaten voor de klant en is de kans groot dat hij bij mij blijft. Op die manier ontstaat er een vertrouwensband tussen cliënt en adviseur. Dát is onbetaalbaar.”